MyClinic

דף הבית >> בריאות השינה >> תרגול יוגב על מזרון

תרגול יוגב על מזרון

הרפואה הקונבנציונלית מציעה לא מעט פתרונות להפרעות בשינה, רובם קשורים בדרך זו או אחרת למתן תרופות. הרפואה האלטרנטיבית תציע לכם תה מרגיע לפני השינה, ואילו החברים הטובים ימליצו לכם פשוט להחליף מזרון. אבל אולי תרצו לשקול דווקא פתרון אחר, שעשוי לשפר את חיי הערות שלכם וגם את השינה שלכם לעין ערוך.

היוגה, בין יתר המעלות והיתרונות שלה, ידועה גם כדרך אפקטיבית ונעימה לשפר לעין ערוך את איכות השינה שלכם. אפילו עשרים דקות יומיות על מזרון יוגה בחדר השינה לפני שסוגרים את היום עשויות לשפר אותה, ולהפוך אותה לרגועה ורציפה. במחקר שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד, התבקשו המשתתפים, שסבלו מנדודי שינה למעלה מחצי שנה, לבצע חצי שעה עד 45 דקות יוגה ביום. הם שיפרו את הזמן שלקח להם להירדם ב-30 אחוז, ודיווחו כי השינה שלהם על המזרון הייתה רצופה ועמוקה יותר.

איזון לחצים

היוגה משפרת את השינה במספר דרכים. ראשית כל, היא מאזנת את ריכוז ומינון ההורמונים בגוף. לא פעם הקושי להירדם או הפרעות השינה נובעים מלחץ הורמונלי גבוה. היוגה מעודדת את המתרגל, בעמידה, בישיבה או בשכיבה על מזרון, לפזר את ההורמונים ברחבי הגוף, לסחוט את האיברים הפנימיים ולנקות אותם מרעלים שונים.

כמו כן היוגה שמה דגש על הנשימה, מה שמזרים יותר חמצן לגוף ומרגיע אותו. נשיפות ארוכות ומלאות מרככות את ההתנגדויות של הגוף, משקיטות את התודעה ומסייעות להגיע לרגיעה מנטאלית ופיסית, ומביאות לשינה נוחה ונעימה על מזרון המיטה.

תנוחות מומלצות

הפעילות הגופנית של היוגה מתאפיינת ביכולת גבוהה לפרק מתחים. כדאי לדעת שיש מספר תנוחות ביוגה שמסייעות לעורר את הגוף, אלה תנוחות מהן עדיף להימנע לפני השכיבה על מזרון המיטה. תנוחות אחרות מביאות להתכנסות ולרגיעה, אלה תנוחות שרצוי לבצע אותן לפני השינה, כך שיכינו את הגוף והנפש להירגעות ארוכה. שהייה ארוכה בתנוחות אלה מאפשרת להאט את קצב המחשבות, מה שמסייע להיכנס לתנומה ברגע שנגיע למזרון. התנוחות המומלצות הן התנוחות הפאסיביות בשכיבה על מזרון, תנוחות הכוללות כפיפות לפנים, ופיתולים.

היוגה משקיטה את החושים, והחושים הם אלה ששומרים אותנו עירניים. מומלץ לפיכך לסיים את תרגול היוגה בתנוחת השווסאנה (הגופה). בתנוחה זו איננו עושים דבר במשך כשבע דקות, מלבד לשכב על הגב בפישוק איברים על מזרון יוגה, וכניסה לממד רגוע יותר.