MyClinic

דף הבית >> בריאות השינה >> מזרון טוב לגב בריא

מזרון טוב לגב בריא

שוב קמתם הבוקר עם גב תפוס? בקושי הצלחתם להתרומם מהמיטה ואתם מרגישים כאילו אתם זקוקים לעוד לילה של שינה (רק לא כמו זאת שהרגע קמתם ממנה). אתם לא לבד. 80 אחוז מהאוכלוסיה סבלו או יסבלו מכאבי גב. לעתים מדובר בסיבות גנטיות, לעתים בפציעות ספורט, אבל לעתים המקור לבעיה פשוט הרבה יותר -  יכול להיות שאתם פשוט ישנים על מזרון לא מתאים.

אם אתם חושבים שהמזרון שלכם הוא אחד הגורמים לכאבי הגב, כדאי לבדוק את הנושא לעומק. אם מזרון שקוע, או חלקים ממנו קרועים, אם חלק מהקפיצים במזרון שבורים, אתם משלמים בערנות ובבריאות. כל לילה שאתם ישנים על מזרון לא תקין עלול להזיק לכם.

בן כמה המזרון?

ראשית יש לקחת בחשבון את גיל המזרון. אם הוא בן למעלה מחמש שנים, יתכן שהגיע הזמן לשקול החלפת מזרון, משום שהוא אינו תומך בכם יותר בצורה נאותה. גם מזרונים, מה לעשות, מתבלים.

כדי לבדוק את איכותו של המזרן - שכבו על הגב על גבי המזרון, ונסו להעביר את הידיים מתחת לגב התחתון. אם הידיים עוברות בחופשיות, סימן שהמזרון אינו מעניק את התמיכה לה זקוק הגב שלכם. מזרון טוב מהודק אל הגב, ומקבל באופן רך את צורתו הטבעית, מבלי להפריע לה ולשנותו.

כדי למנוע כאבי גב, יש להקפיד על מזרון המעוצב באופן שמתאים לעקומה הטבעית של עמוד השדרה בעת השכיבה. מזרון המעוצב נכון יתמוך בכל הגוף באופן שווה, ויאפשר חלוקת משקל אופטימלית, מה שאומר שאף חלק בגוף – בדרך כלל זהו הגב – לא יישא בנטל המשקל. הקפידו על בחירת מזרון שהשוליים שלו ברורים ואינם שוקעים כלפי חוץ, כך שלא ייווצר מצב שחלק מהגוף שלכם מוטה כלפי מטה.

זרימה חופשית
מזרון אמור לאפשר זרימה חופשית של דם, ולהקטין את מספר התזוזות במהלך הלילה. אנשים (בעיקר נשים, מאחר והאגן שלהם רחב יותר) הסובלים מכאבי גב בעקבות שינה על הצד, קרוב לוודאי שישנים על מזרון קשה מדי. שכיבה צידית על מזרון קשה מעקמת את עמוד השדרה. 

לאחר שהתאמתם את המזרון, דעו שתנוחת השינה המומלצת למניעת כאבי גב היא שינה צידית, עם כרית בין הברכיים ומתחת לראש (עד הכתפיים) או שינה גבית עם כרית מתחת לברכיים. שתהיה לכם שינה נעימה!