MyClinic

דף הבית >> בריאות השינה >> איך בוחרים מזרון

איך בוחרים מזרון

שינה טובה היא קריטית לאיכות החיים והבריאות. כדי להבטיח את איכות השינה שלכם, עליכם לבחור את המזרון המתאים לכם ביותר. השקעה במזרון היא השקעה לטווח ארוך, והיא חיונית ביותר. לסוג המזרון שתבחרו ולאיכותו יש השפעה ישירה ובלתי מבוטלת על התחושות והאנרגיות שלכם במהלך היום. מעבר לכך, מזרון איכותי שורד כעשר שנים, כך שכדאי להשקיע מחשבה בבחירת המזרון הנכון, והדבר עשוי לחסוך כסף רב.

בבואכם לבחור מזרון, בדקו קודם כל את המידות שאתם מעוניינים בהן. רוב המזרונים מגיעים במידות סטנדרטיות, אבל חשוב לבחור את המידות המתאימות לצרכים שלכם, ולעיתים מומלץ לבקש שיתאימו את המזרון עבורכם. אם אתם אוהבים למשל לפרוס את גופכם במהלך השינה, או שאתם סתם גבוהים... קחו מזרן רחב יותר מהסטנדרט, במיוחד אם אתם חולקים את המזרון עם אדם נוסף. רצוי שאורכו של המזרון יהיה גדול ב-10 עד 15 סנטימטר מגובהכם.

קשה ורך

לא מעט אנשי מקצוע ממליצים על מזרון קשה, שמשאיר את הגוף שלנו יציב במהלך הלילה, אבל חשוב לזכור שעל המזרון להיות רך בנקודות המגע הישירות שלו עם הגוף, כדי שיאפשר זרימת דם עקבית ומתמשכת לכל אברי הגוף. חשוב מאוד לא לוותר ולנוח על המזרון שאתם שוקלים לרכוש לפחות כעשר דקות לפני הרכישה. ודאו שאין שקיעה מוגזמת במרכזו, ומצד שני שהוא לא מונע מהאגן וחגורת הכתפיים להפר את הקו הישר של עמוד השדרה. מעבר לכך, דרגת הקושי של המזרון היא עניין של טעם, ומשתנה מאדם לאדם.

כמה קפיצים?

מזרני הספוג הלכו והשתכללו בשנים האחרונות, וכיום ניתן להשיג גם מזרוני ספוג גומי טבעי (לטקס) או מזרוני ספוג ויסקואלסטי (טמפור), אבל לאלה מכם שעדיין מעדיפים את מזרוני הקפיצים, חשוב שתדעו שאיכות המזרון היא פונקציה של מספר הקפיצים. ככל שמספר הקפיצים גבוה יותר, המזרון איכותי יותר. מזרוני הקפיצים המתקדמים מאכסנים כל קפיץ בכיס אישי, שמאפשר לו תנועה עצמאית מבלי להשפיע על שאר הקפיצים.

רכשתם מזרון? יופי. עכשיו חשוב לשמור עליו. אחת לכמה חודשים הפכו אותו וכן סובבו אותו ב-180 מעלות. שמרו על המזרון מפני רטיבות, אל תקפלו אותו והקפידו לשאוב ממנו את האבק אחת למספר חודשים. ושתהיה לכם שינה נעימה.